Ferrari 458 Italia – supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 2009 – 2015.

Premiera pojazdu odbyła się w dniu 15 września 2009 na Frankfurt Motor Show 2009. Model ten jest następcą Ferrari F430. Nazwa modelu 458 tradycyjnie odwołuje się do rodzaju zastosowanego silnika – 4,5 l V8. Za stylistykę auta odpowiedzialne jest biuro Pininfariny.

Samochód może rozpędzić się do 340 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,5 s. Średnie zużycie paliwa wynosi 13,7 l/100 km, a emisja CO2 - 320 g/km.

W sierpniu 2013 roku Ferrari zaprezentowało wzmocnioną wersję auta o nazwie 458 Speciale. Silnik V8 o pojemności 4,5 l wzmocniony został do 605 KM i 540 Nm. Oznacza to, że samochód wyposażono w najmocniejszą, wolnossącą jednostkę V8, jaką kiedykolwiek zaprojektowali inżynierowie Ferrari. 458 Speciale waży 1270 kg, czyli o 90 kg mniej niż standardowa wersja 458 Italia. Do 100 km/h przyspiesza w 3,0 s, a do 200 km/h w 9,1 s. To odpowiednio o 0,4 s i 1,3 s szybciej niż 458 Italia. Na testowym torze Fiorano 458 Speciale osiąga czas 1 min i 23,5 s, czyli o 1,5 s lepszy od Italia.

W 2013 roku firma DMC wprowadziła na rynek model Estremo Edizione, który jest o 60 kg lżejszy od wersji standardowej. Zmieniono wygląd przedniej części nadwozia, która dostała nowe kanały powietrzne, splitter oraz agresywniejsze linie. Zastosowano dodatkowo liczne elementy z włókna węglowego, nową maskę, listwy progowe oraz sporych rozmiarów spojler .

W 2011 roku samochód zdobył tytuł World Performance Car of the Year.

Ferrari 458 Italia recenzja - Zmotoryzowana.pl